salam

Thursday, July 16, 2009

4 Jenis Insan Yang Hampeh & Yang Hebat

HEBAT DI DUNIA TAPI HAMPEH KAT AKHIRAT

Ni orang yang Tuhan bagi kelebihan kat dunia macam harta kekayaan dan pangkat tapi malangnya da takde rasa nak bersyukur. Nikmat Islam run tak dihargainya sebab hidupnya sama je dengan cara hidup orang bukan Islam. Maknanya kat akhirat nanti dia bakal menjadi orang yang hampeh sehampeh-sehampehnya. Kesian….

HAMPEH DI DUNIA TAPI HEBAT DI AKHIRAT

Kat atas dunia dia tersisih… takde harta, takde rupa tapi dia tak lupa pada perintah Tuhan dan dia tak buat larangan Tuhan. Apa dia ada, dia bersyukur. Orang kutuk dia,, hina dia… dia pasrah, dia redha. Tunggu la kat akhirat nanti… dengan rahmat Tuhan dia akan jadi hebat. Masa tu semua makhluk serta malaikat akan respek kat dia. Untung-untung dia dapat masuk syurga tanpa dihisab.

HEBAT DIDUNIA DAN HEBAT JUGA KAT AKHIRAT

Biasanya orang bila dah senang akan cepat lupa diri tapi ada juga sorang dua dalam beribu tu tetap maintain(cakap omputih skit) imannya. Lagi banyak dia dapat, lagi banyak dia sedekah. Tuhan uji dia dengan harta, pangkat yang tinggi, mempunya isteri yang cun lantas dia gunakan kesemuanya dengan cara yang betul dan bertepatan dengan kehendak agama. Orang yang hebat camni kat akhirat kelak dia akan diberikan kehebatan yang setimpal dengan semua usaha hebatnya dalam membangunkan agama Islam.

HAMPEH DIDUNIA DAN HAMPEH JUGOK KAT AKHIRAT

Korang janganlah tergolong dalam kategori yang hampeh ni. Kat dunia dah le hampeh, kat akhirat pun hampeh juga. Ni jenis kutu yang miskin merempat dan takde pegangan agama pastu buat jahat macam setan yang hina tu, lalu dia hidup dalam kehinaan dan kembalinya ke hadrat Illahi pun dalam keadaan yang sehina-hinonyo. Apa barang ??? Ni memang talak guna punya olang(cakap pelat cina skit).

Comments
0 Comments

0 Pengkritik:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

elakkan dicopy